Making Videos:Program Yang Digunakan Dalam Membuat Video

Making Videos:Program Yang Digunakan Dalam Membuat Video

Untuk intro backgrounds(latarbelakang) countdowns dan grafik yang cantik untuk video Anda. Saya anjurkan untuk menggunakan download gratis dari Movietools






 

Pada artikel sebelum ini anda boleh pelajari tips untuk jadi publisher google adsense melalui media channel youtube.
 

Anda baca dua postingan tersebut disini;

 5 Tips Mudah & Kreatif Dapat Income via Adsense YouTube.

 Tips Mudah & Kreatif Dapat Income via Adsense YouTube.


Dan pada tutorial lessons in blogging kali ini saya share dengan anda bagaimana percobaan saya pertama kali untuk membuat video sewaktu saya bercuti ke utara Semenanjung Malaysia tepatnya ke Negeri Kedah; ke pusat perbelanjaan Wang Kelian dan Padang Besar di perbatasan Malaysia dan Selatan Thailand

Setelah saya membuat beberapa video tersebut, saya menemukan bahwa ianya sangat mudah untuk membuat akaun Youtube dan langsung upload video untuk berbagi dengan semua orang.

Program yang digunakan dalam membuat video.

Untuk video pertama itu saya menggunakan smartphone Lenovo saja, di mana anda boleh memasukkan video ke slaid. Dan kemudian saya pindahkan seluruh visual rakaman ke dalam format video.

Windows Live Movie Maker.

Dan sekarang saya sedang belajar membuat beberapa video dengan fitur tambahan yang boleh digunakan, seperti memadam gambar yang tidak kita suka pada setiap rakaman.Dan coba menambah instrumen muzik dan lain-lain yang saya dapati di Movie Maker. Cukup mudah untuk  belajar dan bereksperimen dan saya belajar secara trial and error.

Tentu saja ada beberapa video
tutorial Youtube di luar sana yang menunjukkan Anda bagaimana untuk cara membuat video step by step.Yang penting anda jangan cepat bosan dan berhenti belajar untuk memperbaiki setiap kesilapan dan kelemahan membuat video.


Untuk intro backgrounds(latarbelakang) countdowns dan grafik yang cantik untuk video Anda. Saya anjurkan untuk menggunakan download gratis dari Movietools .

Video Copyright.

Jika Anda menambahkan muzik ke video Youtube anda, Anda harus berhati-hati dengan jenis muzik yang anda tambahkan.

Meskipun anda menggunakan salah satu lagu komersial favourit anda, dan upload ke channel Youtube, Ada sebagiannya tidak dapat dilihat di beberapa negara dan tidak boleh di-montetised.

Ada banyak pilihan untuk hak cipta muzik percuma atau gratis di internet.Yang penting anda perlu memberikan kredit yang tepat. Anda boleh memilih misalnya Longzijun - sebuah  website yang memungkinkan Anda untuk menggunakan muzik asli mereka sendiri (asalkan Anda memberikan kredit) pada video Youtube montetised tersebut.

Lakukan Monetising.

Setelah anda punya beberapa video,sebaiknya dalam jumlah 50 video lebih.Dan menurut para webmaster sebaiknya setelah anda punya jumlah video 100 buah.Anda boleh menghubungkan akaun Youtube Anda ke akaun Google Adsense Anda.

Dan untuk jumlah video yang saya upload ke channel youtube yang masih sedikit ini.Saya belum lagi untuk membuat monetizing,kerana adsense youtube juga seperti adsense blog tergantung pada trafik yang masuk ke channel youtube dari jumlah tontonan video Anda.

Anda dapat melihat video singkat saya yang lain pada Channel Youtube saya ini.
Dan saya ingin belajar lebih banyak tentangnya dan mencoba membuat lebih banyak video.InsyaAllah.

__________________

Kredit future foto:Neli ArabDate.co
m/
Admin
Founder https://FortunaNetworks.Com. An Active Blogger Writing Issues Indonesia, Malaysia and The World in General, Journalism, Traveler Author, Blogging Tutorials and Motivational Articles. Can be Addressed on Twitter @helmysyamza

Sign out
Blogger
Disqus
Pilih Sistem Komentar Yang Anda Sukai
How to style text in Disqus comments Top Disqus Commentators
  • To write a bold letter please use <strong></strong> or <b></b>.
  • To write a italic letter please use <em></em> or <i></i>.
  • To write a underline letter please use <u></u>.
  • To write a strikethrought letter please use <strike></strike>.
  • To write HTML code, please use <code></code> or <pre></pre> or <pre><code></code></pre>.
    And use parse tool below to easy get the style.
Show Parse Tool Hide Parse Tool

How to get ID DISQUS - http://disq.us/p/[ID DISQUS]

strong em u strike
pre code pre code spoiler
embed

0 Comment

Add Comment

Show Parse Tool Hide Parse Tool


Advertiser