Bagaimana Cara Untuk Mulakan Akaun Google AdSense dalam [8] Langkah Mudah

Bagaimana Cara Untuk Mulakan Akaun Google AdSense dalam [8] Langkah Mudah
FortunaMedia.blogspot.com-- Bagaimana Cara Untuk Mulakan Akaun Google AdSense dalam [8] Langkah Mudah

Halo Sahabat,Berita baik untuk para pemilik website dan blog-blogger di Malaysia,dimana pihak Google Adsense telah menyenaraikan bahasa melayu sebagai salah satu bahasa yang di sokong di dalam program Google Adsense.

Sebelum ini untuk mendaftar-memohon akaun google adsense, pemohon-blogger di Malaysia mestilah mempunyai website yang berbahasa English atau bahasa-bahasa yang di sokong oleh Google AdSense.


                                                Image by Google

Memulai akaun baru dengan Google AdSense adalah salah satu cara termudah untuk 'buat duit' dan mendapatkan penghasilan dari blog Anda. Meskipun Google AdSense mungkin tidak membuat Anda cepat kaya , Sekurangnya Google AdSense adalah alat yang sederhana dan sangat berguna untuk menjana pendapatan sebagai blogger.

Pada artikel ini saya coba share dengan Anda Bagaimana Cara Untuk Mulakan Akaun Google AdSense dalam [8] Langkah Mudah,sebagai langkah pertama blogger untuk mendapatkan penghasilan dari blog mereka kerana sangat mudah untuk memulai.


Perlu juga Anda baca ;Cara Mudah Membuat Blog Berbahasa Melayu Untuk Menghasilkan Uang.
1-Membaca dan memahami kebijakan program AdSense Google.

Membiasakan diri dengan apa yang Anda bisa dan tidak bisa lakukan adalah sebagian dari program Google AdSense untuk memastikan Anda siap untuk memulai account baru Anda.

Banyak publisher yang tidak tahu pentingnya syarat nombor satu ini dan hanya sedikit sekali publisher yang mampu memahami halaman bantuan adsense. Pembacaan dan memahami  yang hanya sedikit saja akan berpeluang akaun anda dibanned.

2-Kunjungi
Google AdSense home page.

Klik pada 'Sign Up Now' tombol di sudut sebelah kanan atas layar monitor Anda.

3-Lengkapkan permohonan online Anda,

Anda harus memberikan URL blog Anda dan bahasa utama yang Anda gunakan serta menjawab beberapa pertanyaan yang berkaitan dengan aturan program Google AdSense. Anda juga harus memberikan informasi pembayaran Anda untuk menerima uang yang Anda hasilkan di blog Anda dari Google AdSense.

4-Mengakses account baru Anda dan meninjau iklan yang tersedia untuk Anda.

Google AdSense menyediakan berbagai macam pilihan periklanan untuk blogger dari iklan teks-iklan gambar dan banyak lagi. Luangkan waktu untuk meneliti segala design iklan yang tersedia untuk menentukan apa iklan yang akan bekerja terbaik untuk blog Anda.

5-Pilih reka bentuk iklan untuk blog anda.

Sebaik sahaja anda telah membuat keputusan jenis iklan yang terbaik untuk blog anda, pilihlah iklan tersebut. Google akan memberi coding HTML kod kepada anda selepas anda membuat pilihan .

6-Masukkan kod Google AdSense HTML anda ke dalam blog anda.

Copy dan paste kod HTML yang diberikan oleh Google ke dalam template blog anda. Salah satu cara yang paling mudah untuk seorang blogger pemula untuk melakukan ini adalah dengan memasukkan widget teks ke dalam template nya blog ini dan paste kod di dalam widget.

7-Selanjutnya biarkan Google melakukan kerjanya.

Ini mungkin memakan waktu beberapa jam atau beberapa hari untuk Google mula menayangkan iklan di blog Anda.

Google akan mencari atau melacak blog Anda untuk menentukan subjek utama dari setiap halaman. Ketika pembaca mengunjungi blog Anda, kode HTML yang disisipkan ke blog Anda dari Google AdSense akan diaktifkan dengan iklan yang relevan dan ditampilkan berdasarkan konten setiap halaman.

8-Menunggu dolar Anda terkumpul.

Google akan menghantar PIN-code ke alamat Anda setelah dolar Anda terkumpul sebanyak USD$ 100,00.

(!) Google AdSense biasanya akan membayar berdasarkan klik-through (berapa kali orang mengklik iklan).Oleh kerana itu,Google AdSense tidak mungkin untuk menghasilkan pendapatan segera yang besar bagi Anda, tetapi setiap bit sangat membantu!

Contohi kerja keras blogger jutawan ini sebagai publisher Google AdSense;
Mas Dian,Blogger Jutawan Publisher Google AdSense.

Kesimpulannya;
     Baca dan memahami serta mematuhi kebijakan Google AdSense secara lengkap sebelum Anda mendaftar untuk account Google AdSense. Jika Anda melanggar kebijakan, akaun Anda akan dibatalkan samada cepat atau lambat.

     Luangkan waktu untuk menyempurnakan program Google AdSense Anda setelah Anda memulai dengan mempelajari langkah-langkah yang perlu Anda ambil untuk meningkatkan  potensi penghasilan Anda sebagai publisher Google AdSense.

Baca juga; Tips Praktis Blog Bahasa Melayu Agar Sukses di Google Adsense.

-Happy Blogging,Happy Writing-

Admin
Founder https://FortunaNetworks.Com. An Active Blogger Writing Issues Indonesia, Malaysia and The World in General, Journalism, Traveler Author, Blogging Tutorials and Motivational Articles. Can be Addressed on Twitter @helmysyamza

Sign out
Blogger
Disqus
Pilih Sistem Komentar Yang Anda Sukai
How to style text in Disqus comments Top Disqus Commentators
  • To write a bold letter please use <strong></strong> or <b></b>.
  • To write a italic letter please use <em></em> or <i></i>.
  • To write a underline letter please use <u></u>.
  • To write a strikethrought letter please use <strike></strike>.
  • To write HTML code, please use <code></code> or <pre></pre> or <pre><code></code></pre>.
    And use parse tool below to easy get the style.
Show Parse Tool Hide Parse Tool

How to get ID DISQUS - http://disq.us/p/[ID DISQUS]

strong em u strike
pre code pre code spoiler
embed

0 Comment

Add Comment

Show Parse Tool Hide Parse Tool


Advertiser

google-site-verification=RIAY10mNu9yf2U8NesbKxCynNT6konqcto6UJBlDgQo